Friday, September 7, 2012

FBC

 thanks for seeing this 22 y/o , female came for m/up have summoned she have been admitted for the reasons of anaemia...
perghh ... dokter punyer tulisan mg short ..form giler... kalo bole xde noktah... die sambung je.....
ish3x..

alkisahnyer..aku g wat medical check up... reasons? aku nak g sambung blaja... tp kos tuka.. health admin..
tu la kan.. da ramai yang kate .... aku ni name je amek bahagian kesihatan .. health bagai...
tp kesihatan sendiri xjage..
bukan xjage... tp nak buat camne wei...

aku sangkut kat fbc...
kamus.. FBC : full blood count...
hehe..
aku punye blood count 5.8 sahaje.. sekian terima kasih...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5.8???
di bahagian makmal............
jurumakmal : fairus....
aku pun g amek result fbc..
jurumakmal : awk fairus??..  awk punyer fbc ni rendah sgt ni..... 
aku pun berlalu tanpa kata....
mak: haaa nape?? ape die kate..????
aku: xde ape.... die suh jmpe dokter balik... ntah ape2 ntah..... ( smart2x..)

smart le sgt...
 
bilik dokter...............
adik.... adik tau x... blood count adik ni brape....
aku.. senyum je.. sebab?? da tau,.. -ve result punyer...
ok.. awk kene ade further investigation....
tp awk da nak masuk blaja.... xpe .. i tulis surat.. nt u refer pd KK yg berdekatan dgn kolej u k...

aku: ok dokter... ( senyum je laaaa nakkk...)

normal range for FBC tu patutnyeer 11.... tp aku punyer 5.8 jer...
can u imagine? i have lost another 5.2 of my blood.???
i live just with half of my full blood count..
HALF???

ntah2.. aku ni kalo xcident ke ape ke.. mmg K.O terus..
ni ikut logikal la.. bukan ikut takdir...


act... ye.. aku dah lame tau... mmg blood count aku rendah..
dalam hati ni.. mmg dah lma dpt rase.. bdan ni pun... dah rase...
simptom tu dtg balik...

aku cuba menafikan...
sebab aku xnak SAKIT lg !!!!!!!!!!!!!!!!!!
aku XSAKIT!....

aku xsakitla...
aku rase bukan darah rendah je masalh aku...
tekak aku pun ade masalah la aku rase...

aku takut tiroid...
sebab aku mmg x boleh telan benda yang keras n besar...

orang selalu tanye.. kenape aku makan mcm pelik sket..
kadang2 amount yg dimakan sikit je.. tp die punyer lame nak makan tu.. kalah org yg tambah 2 kali...

tu la.. aku saje jwb.. nak ikut sunnah nabi.. saje nak matikan ayat diorg...
act mmg aku xley telan pun... rase mcm tekak tersumbat.. mcm ade yg bengkak...

aku xbrani la nak kate ape an...
ubat darah pun aku xley nak telan...
ubat tu mmg xbesar mane pun... besar sikit je dr ubat selsema...
tu pun kene belah 4...
can u IMAGINE that???!!
what nonsense right?

i know ...u might be thinking that i'm being too manjakan diri sendiri...
tp mmg betul... xtipu.. aku mmg xley telan...

kadang2 tu.. aku rase mcm nak menjerit...
"WHATS HAPPENING TO ME???
WHY CAN'T I BE JUST LIKE OTHERS...? BEING HEALTH... FREE TO DO WHAT THEY LIKE........"

tp tu mcm da melawan takdir Allah..
aku terima.. tp aku takut...

aku mmg stress tahap 10...






 

No comments:

Post a Comment